Udržitelnost je mýtus

„Everything man does creates more harm than good. We have to accept that fact and not delude ourselves into thinking something is sustainable. Then you can try to achieve a situation where you’re causing the least amount of harm possible. That’s the spin we put on it. It’s a never-ending summit.“  / Yvon Chouinard 2019

Kultovní značka Patagonia se profiluje jako výrobce outdoorového oblečení a vybavení pro „tiché sporty“ – horolezectví, surfování, běh atd. Mimo kvalitu svých výrobků je přitom proslulá právě snahou minimalizovat negativní dopady na životní prostředí. Úvodní citace jejího zakladatele přitom přesně vystihuje aktuální trend. Schovat se za termíny jako bio, organic, eko-friendly, sustainable a další, které se tak víc a víc mění v prázdná slova.

V naší branži se tiskárny předhánějí certifikáty a kdo nemá FSC, jako by nebyl. Klienti to přece vyžadují! Některé papírny nabízejí dokonce materiály s nulovou uhlíkovou stopou. Ve skutečnosti jde ale samozřejmě jen o to, že zaplatily „odpustek“. Papír pochopitelně bez emisí vyrobit nejde. Výrobce ale povinně zainvestoval do nespecifikované „ekologie“.

Yvon Chouinard nám mluví z duše. Jsme přesvědčeni, že usilovat o co nejmenší poškozování planety musíme jako lidé i jako výrobní firma. Ale ne uměle ani jednorázově. Musí to být postupné, systematické a přirozené každodenní úsilí ve všech oblastech naší výroby. Certifikáty FSC, kterým stejně nikdo nerozumí, za nás přírodu chránit nebudou. Podstatné je myslet na životní prostředí trvale – nejen během výroby, ale už při výběru materiálů nebo prvků dodavatelského řetězce.

Filozofie naší výroby má proto tři základní pilíře:

  1. Výběr materiálů, které jsou k planetě přirozeně (od přírody) šetrné 

  2. Preference lokálních dodavatelů i partnerů

  3. Design a výroba s vysokou přidanou hodnotou

Ad 1 / Základem packagingu jsou materiály na bázi papíru, ale také lepidla, pěny a spousta  dalších. Vybíráme ty, které prokazatelně neničí životní prostředí a jejichž používání znamená co nejnižší emise CO2. 

 Ad 2 / Preferujeme lokální dodavatele, protože čím kratší vzdálenosti musí výrobní proces absolvovat, tím nižší je jeho negativní vliv na životní prostředí. Například papírna Lessebopoužívá k výrobě celulózu z okolních lesů, vodu z řeky za fabrikou a energii z větru. Z jejich papíru pak v Česku vyrobíme třeba i velkou sérii komplikovaných výrobků ve spolupráci s partnery v naší blízkosti. Místo tradičního importu z Dálného východu tak dáváme klientům možnost vybrat si k planetě mnohem šetrnější alternativu.

 Ad 3 / Všeobecným problémem obalu je krátký životní cyklus. Proto cíleně navrhujeme a vyrábíme výrobky s vysokou přidanou hodnotou, které mají potenciál najít druhý život. Krásná a promyšlená krabička může dále sloužit jako doplněk interiéru, jako úložný box apod.

Přidejte se k nám a zbavme se prázdných slov! Chtějte výrobky, které nekončí obratem v odpadkovém koši, nevozte zboží přes půl světa, nedělejte kompromisy v kvalitě!

Previous
Previous

Na jednu stránku se nevejdu !

Next
Next

CKKNT