Surfin' U.S.A.

 

— All over Manhattan
And down Doheny way
Everybody's gone surfin'
Surfin' U.S.A. —

/

Tuhle známou hitovku nazpívali The Beach Boys v roce 1963. A proč o tom mluvíme? Protože letos se v USA surfuje na divoké vlně od Hässlers! 

— Klarna, Marvel, Netflix. Surfin' Roblín.

Vyrábět pro USA je jízda. A doručovat tam, to je hotový freestyle! Něco o tom víme. Letos na jaře jsme strávili několik víkendů nalepení na radaru zaoceánských plaveb – to když se švédský fintech Klarna rozhodl zaútočit na severoamerický trh a pro milion kreditních karet chtěl obaly právě od nás. Jeden ze sloganů Klarny říká „Hej, hej, this bank hits different!“ Tak dá rozum, že svoje produkty nedali do nudných obálek. Designeři z Texasu navrhli skvělý interaktivní koncept a my souhlasili, že ho nejen technologicky dořešíme, ale hlavně v tom gigantickém nákladu i realizujeme. Podařilo se!

Obalů bylo několik variant. Použili jsme mikrovlnu a barevné kartony od papírny Lessebo. Zapotřebí byla ale i sítotisková virtuozita a pevné nervy kolegů z firmy Protrade. Ve finále všechno jistil Pavel Bárta a jeho tým z tiskárny Grafico v Opavě. Dostat ty statisíce výrobků na palubu trajektu a letadla, to byla opravdu výzva. Díky za pomoc, protože vlna z Roblína už zas frčí dál. Trh v USA je nenasytný!

“They sent me this amazing package to get the hype flowing and I am blown away how cool it is!”

O pozornost se hlásila zakázka pro Marvel. Design zařídila britská agentura Tomato Source z Bristolu, která pak výrobu 126 kitů pro superhrdinovské influencery zadala nám. Konstrukce potahovaných boxů v deskách s magnety a překližkovým interiérem, který jsme změkčovali pěnovou výstelkou s flokáží, dala docela zabrat. Stejně jako ruční personalizace. Máme ale radost, že naši práci i speciální spádování, díky kterému si influenceři mohou své sběratelské karty od Marvelu vystavit a užít naplno, ocenil i JayShockblast z Bostonu. Hvězda, kterou na YouTube sleduje 325 000 lidí. Díky kámo!

“If everybody had an ocean, across the U.S.A., then everybody'd be surfin' like Californi-a.”

Mecca současných streamovacích trendů je slunná Kalifornie. Kam taky mířila naše třetí letošní zakázka pro USA. Právě v Kalifornii padla finální klapka za filmem Extraction 2 filmového giganta Netflix s Chrisem Hemsforthem v hlavní roli. V Česku biják produkovala společnost Stillking films, která chtěla všem 750 členům štábu na památku předat scénáře ručně vázané v kůži. Naštěstí ne lidské, takže jsme se mohli expresní zakázky bez zábran chopit. Jednalo se o pevně šitou vazbu s obálkou, na kterou bylo kromě divoké filmové grafiky potřeba zvěčnit i všech 750 jmen. Timing byl neúprosný, takže jsme byli asi první na světě, kdo chtěl po tiskárně UV digitální tisk na kůži. Jinak to ale nešlo a výsledek byl nakonec skvělý! Jsme pyšní jak na bleskovou výrobu, tak na to, že si celý štáb kromě obligátní plechovky Plzně zpátky do Hollywoodu odvezl i ukázku naší práce.

Z dnešního pohledu to byla jedna challenge za druhou. Každá z těch zakázek nás stála nervy – zvlášť, když se valily jedna za druhou jak vlny v oceánu. Ale už jsme zvyklí k nim přistupovat se stejným respektem, jako k nepředvídatelným přírodním živlům. Práci je potřeba odvést co nejlépe, i když jsou nároky vysoké a někdy to i bolí. Nejde to jinak. To bychom si na ty vlny ani nemohli troufnout…

Previous
Previous

DESTIGMATIZACE LIDSKÉHO ZAŽÍVÁNÍ

Next
Next

Jednou knihaři, vždycky knihaři. Hässlers. Sthlm 1902 - Prg 2022.