DESTIGMATIZACE LIDSKÉHO ZAŽÍVÁNÍ

 

Když je potřeba poutavě prezentovat tak intimní záležitost, jakou je lidské zažívání, je to docela rébus. Pokud navíc 100 % prodejů realizujete online, musí esenci brandu předat promyšlený packaging.

„Rozhodli jsme se vytvořit produkt tak krásný, že se s ním budou chtít zákazníci pochlubit. A že se o něm bude mluvit, bez ohledu na to, k čemu je určený,“ říká šéf agentury Kurppa Hosk ze Stockholmu, která dostala výše zmíněný rébus k vyřešení.

Kalla je rychle rostoucí koncept probiotických výrobků, jejichž kvalita stojí na vědeckém výzkumu. Možná si říkáte, že zažívání není zrovna téma ke kávě latté. Jenže Kalla potřebovala, aby se z něj takové téma stalo. Protože její úspěch stojí na online prodejích – takže i na sociálních sítích a sdílení. 

Agentura Kurppa Hosk proto postavila značku na packagingu, který uchvátí a doslova volá po sdílení. A navíc se může stát příjemným doplňkem interiéru každého zákazníka. Obal totiž dodal výrobku hmatové, vizuální a emocionální kvality, bez kterých by byl v digitálním světě zaměnitelný a ztracený. Naše řemeslo, kterému říkáme „Upgraded Bookbindery“, bylo pro takový účel jako stvořené.

Agentura oslovila naše kolegy z Profilskaparen, kteří celou sérii obalů realizovali v naší výrobě. Design stojí na kombinaci unikátních charakteristik japonského papíru Takeo Satogami, kraftové lepenky a bílé, sítotiskem a ražbou realizované typografie.

Základem řešení jsou čtyři varianty potahované krabičky, která se vysouvá ze speciální kazety. Produktové linie jsou barevně odlišeny různými odstíny papíru: Pale Blue, Rust, Light Green a Light Grey. Zní to možná jednoduše, ale výrobní cesta všech 5 000 kusů obalů byla dost trnitá. 

Papír z Japonska bylo třeba doručit k sítotiskovým virtuózům z Protrade. Od nich série zamířila na potahování do rukou zkušených mistrů z výrobny Hospa v Bystřici pod Hostýnem. Nakonec jsme všechno svezli k nám do Roblína, kde jsme v mezičase připravili harmonikové vložky pro jednotlivé sáčky s probiotiky. Potom jsme všechna balení opatřili bavlněnou „off white“ stužkou do průseku v čelní stěně krabičky a konečně vše zkompletovali.

To ovšem nebyl konec. Kurppa Hosk nejsou žádná ořezávátka, takže poštovním obalům věnovali stejnou péči jako krabičkám. Bylo potřeba připravit balení pro rozesílání jednoho, dvou nebo tří produktů. Jednalo se o jednoduché boxy fefco 0427 vyvedené v kraftové lepence s brilantní sítotiskovou grafikou bílou barvou. Zákazníkovi přece nepošlete pomačkanou poštovní škatuli, ze které by pak lovil obsah utopený v bublinkové folii. I zásilka může být designový kousek. Příjemce zvědavě odtrhne proužek v čelní stěně krabice a otevře se před ním krásná kazeta se šuplíkem. Balení, které si rád postaví na corianovou desku. Dokonalý zážitek.

Takovou práci máme rádi. Žádné – jsme garážovka a brand rozjedeme na koleně. Věříme, že se vyplatí poctivě investovat do špičkové agentury a kvalitního obalu, který vyrobili zkušení profesionálové vlastníma rukama a ze skvělých materiálů. Série 5 000 obalů pro značku Kalla byla zajímavý úkol. K vlastnímu knihařskému know-how jsme zase museli přidat schopnosti našich osvědčených dodavatelů. A všechno samé poctivé ruční řemeslo. Upgraded bookbindery prostě žije! A zažívání se stalo tématem na povídání u kávy ve spoustě severských designových kaváren.

 
 
Previous
Previous

SIGNATURE PAPER

Next
Next

Surfin' U.S.A.