Splendor ultima ratio*

Niche kosmetika Manasi 7 je výjimečná už od pohledu. Minimalistickému packagingu je věnována maximální možná péče. Stejně pečlivě je ale v duchu firemního manifesta „Declaration of 7“ zpracován i obsah – unikátní kompozitury pro líčení. Susanne Manasi a Olof Lindqvist neznají v podnikání žádné zkratky ani kompromisy. Uznávají jediné *absolutní měřítko – dokonalost.

Spolupráce Hässlers se švédským brandem Manasi 7 trvá od jeho vzniku v roce 2017. Susanne Manasi Persson tehdy hledala dlouhodobého partnera pro rozvoj značky a při té příležitosti oslovila našeho kolegu Andrease z Profilskaparen. Sháněla spolehlivou výrobu packagingu pro svou kosmetiku, podporu při organizaci logistiky primárních obalů (flakónů, lahviček a dalších nádobek), ale zejména dohled nad náročnou kompletací, skladováním a kontrolou hotových výrobků. Od té doby je pro Manasi 7 vedle Stockholmu druhým domovem Česká Republika.

Susanne Manasi říká: „Docílit a udržovat nejvyšší možnou kvalitu nám pomáhá náš manifest Declaration of 7. Definuje minimální požadavky na celý výrobní proces, od vývoje produktů až po pravidla spolupráce s naší značkou. Manifest je jádrem naší filozofie a spojuje v sobě naše hodnoty, vizi, firemní zodpovědnost i základní elementy.“

Slow - Select - Pure - Natural - Simple - Symbiotic - Contemporary

Protiváhu k tiché, rozvážné a velmi bystré Susanne tvoří v Manasi 7 bohémský designer Olof Lindqvist. Jako Art Director brandu je absolutní perfekcionista, pro kterého není žádný detail dost malý. Jeden příklad za všechny: i zakulacení rohů etiket musí mít dokonale přesný rádius. Tiskneme je ofsetem na papír Munken print 70 gsm, barva musí mít přesně stanovený odstín „ani černá, ani šedá“. Stejně tak obsáhlý pitoreskní text musí být dokonale ostrý, protože Olofova lupa žádná rozpitá písmenka netoleruje.

Ve spolupráci s Manasi 7 se i zdánlivě běžné úkony mění v hon za absolutnem. A netýká se to jen tisku. Jde o celý výrobní proces od strojní výroby krabiček v desítkách různých druhů, debosování detailních ražeb, tamponový tisk INCI až po kompletaci a ruční aplikaci zmiňovaných etiket. Výsledkem jsou desítky tisíc krabiček, ale každá je originál s unikátním „osobním dotekem“. Přesně, jak vyžaduje manifest značky. A kvalita je logicky několik úrovní nad masovými kosmetickými produkty odněkud z Asie.

Před pár týdny se Susanne i Olof stavili v Praze. Navzdory nabitému programu, protože ve světě niche kosmetiky patří Manasi 7 mezi kultovní značky, jsme měli šanci strávit nějaký čas společně. Při setkání se Susanne okamžitě víte, že značka Manasi 7 je ona. Osobní vnitřní klid a vřelost, doplněné o hluboké profesní zkušenosti s vývojem kosmetických produktů a nezvratné přesvědčení o nutnosti zdravé, přirozené péče o lidské tělo. Její povaha se odráží dokonce i v business modelu značky. Susanne se nenechá strhnout úspěchem, věří na organický, cílevědomý růst. A každým rokem se jejich prodeje zdvojnásobí. Letos u nás zkompletujeme už takřka padesát tisíc krabiček. 

S Manasi 7 spolupracujeme dlouhodobě. Nárůst celkového objemu zakázky i množství typů jednotlivých produktů si časem vyžádaly samostatnou dílnu v pražském Karlíně. Projektu se věnuje kolegyně Markéta, bez jejíž extrémní pečlivosti by nebylo možné udržet nad všemi kroky náročného výrobního řetězce dostatečný dohled. Kosmetiku přijímáme od výrobců z Itálie, do precizně vyrobených i potištěných krabiček ji kompletujeme ručně, opět s požadavkem na perfektní kvalitu, což se pak týká i speciálního skladování a dlouhodobé kontroly jeho podmínek.

Celý příběh Manasi 7 je velmi inspirativní. Jak z hlediska značky, tak přístupu k podnikání. Všechno běží bez externích investorů, s vírou v poctivou práci a kvalitní produkty. Osobnosti tvůrců, podnikatelů, se 100% odráží ve firmě samotné. Pracují bez touhy po rychlém zisku, bez zkratek a s výhledem na horizonty v řádu desítek let. Takový pohled na svět je pevný jako skála. Firemní strategii nemůže nic narušit. Tak přirozený a poctivě vybudovaný úspěch nic nezlomí. Jsme hrdí na to, že jsme součástí tohoto příběhu!

Previous
Previous

Hollow Wall Box

Next
Next

Turn on, tune in, drop out.